Cara Nak Membuat Kiraan Untuk Peratus Menggunakan Microsoft Excel
Berbilang nilai yang terhasil sebanyak 100. Sebelum ini pernah dikongsikan cara untuk membuat Dropdown Menu menggunakan excel kali ini dikongsikan Cara untuk mengira peratus dalam excel 2010 ke atas.
Microsoft Excel 4 Mengira Jumlah Gred Bilangan Peratusan Youtube
Cuma susah untuk aku terangkan.
. Untuk memformat cell tersebut klik pada cell D2 label A. Ini menyalin formula ke sel yang dipilih. Pilih kedua seri data.
Klik sudut kanan bawah sel C1 dan seret ke sel terakhir di lajur C yang sesuai dengan entri data terakhir di lajur A dan B. Tolak darab dan bahagi juga memerlukan tanda atau diletakkan di bahagian depan. Bagaimana untuk mendapatkan peratusan dalam Excel.
SUM adalah fungsi yang kita gunakan untuk menjumlah nilai angka dari sel A1 hingga ke sel A6. Kotak ini ada di bagian atas jendela Excel. Opsi ini berada di bagian tengah halaman.
Kemudian klik kanan mouse atau touchpad anda. Tujuannya adalah supaya nilai hasil dari kiraan formula adalah dalam bentuk peratus. Tutorial cara menjumlahkan data dalam MS Excel menggunakan fungsi SUM.
Bisa juga lewat menu pojok kiri atas File Close Cara Mengatur Lebar Kolom dan Tinggi Baris Pada Microsoft Excel Berikut langkah mengatur lebar dan tinggi diantaranya. Pada tab Data dalam grup Perkiraan klik Lembar Prakiraan. DAPATKAN PRINTER MURAH DI SINI.
Untuk sebarang pengiraan formula atau fungsi Excel yang memerlukan Excel mengira mencari dan sebagainya memerlukan tanda atau di permulaan. Cara Mengira Peratus Tentukan jumlah keseluruhan atau keseluruhannya. Cara memasukkan Formula di dalam Excel.
SUM B4B13 Untuk senarai pendek. Pada komputer Mac klik opsi ini melalui menu drop-down File. Dalam kebanyakan kes anda akan membahagikan nombor yang lebih kecil dengan bilangan yang lebih besar.
SUM B4B5B6B7 atau SUM B4B5B6B7 2. Program ini memiliki ikon X berwarna hijau gelap. Anda juga boleh menentukan n sebagai peratus secara langsung dengan menggunakan watak dalam formula.
Lalu tekan ENTER dan Excel akan langsung menghitung dan menampilkan hasil rumus. Contoh kat atas tu adalah kiraan simple aje. 2 Untuk melaksanakan tambah saya bermula di collum E dan cuba lihat di Gambar 1 dimana nombor 2 bermula di cell E4 dan E5 simbol yang di benarkan untuk melakukan pengiraan penambahan ialah.
Rumus yang Anda masukkan dalam sel tetap terlihat di bilah rumus dan dapat dilihat kapan pun sel dipilih. Cara menggunakan Excel untuk melakukan pengiraan Anda sering mendengar Microsoft Excel kerana ia digunakan oleh rakan dan rakan sekerja untuk menjalankan operasi. Kedua anda harus bahagikan nombor yang akan dinyatakan sebagai peratus dengan jumlah kesuluruhan.
Sebagai contoh PERCENTILE julat 5 akan ke-50. Cara kira peratus markah dalam excel. SUM A1A6 vs A1A2A3A4A5A6.
Untuk menggunakan Fungsi PERCENTILE tanpa kesalahan anda harus memberikan pelbagai nilai dan angka antara 0 dan 1 untuk argumen n. GST untuk belian GST untuk jualan GST tuntut dengan Kastam semua itu boleh buat dengan Excel. Terakhir gandakan nilai yang anda dapat di langkah kedua dengan nilai 100 untuk mendapatkan peratus.
Klik pada tombol microsoft office dan klik menu Close atau keluar excel. Klik pada butang Insert Function. 3 Klik dua kali This PC.
Cari tab Home dan klik Format yang ada pada grup sel. Secara matematik terdapat beberapa cara untuk mengukur kecenderungan pusat atau kerana ia lebih sering dipanggil purata untuk satu set nilai. Contohnya PERCENTILE julat 80 akan 80 peratus.
Tik budget di kotak pencarian kemudian tekan Enter. Opsi ini berada di sisi kiri halaman jika Anda menggunakan Excel versi Windows. Dalam kotak Buat Lembar Kerja Perkiraan pilih bagan garis atau.
Langkah demi langkah eltecnoanalista. Yang pertama korang tentukan jumlah atau jumlah keseluruhan. Memasukkan formula di dalam Excel secara manual.
Pada komputer Mac klik. 6 Masukkan jumlah C. Menerusi artikel ini diterangkan beberapa kaedah untuk memasukkan formula di dalam Microsoft Excel.
Pendek kata korang tahu asas korang boleh explore sendiri. Contohnya anda akan menyeret tetikus ke bawah ke sel C5. Selepas tekan Enter ialah memberikan jumlan 550 untuk jumlah tambah 10015025050.
Mula-mula sekali kita akan formatkan cell yang akan kita isikan nilai peratus seperti yang dilabelkan A pada gambar di atas. C tanpa tanda petik di sel D1 untuk mengira purata menggunakan peratusan. 1 Hitung nilai peratusan dalam Excel 2 Hitung peratusan nilai dalam Excel 3 Hitung jumlahnya dari peratusan dan kuantiti 4 Hitung perbezaan antara dua nombor dalam peratus 5 Tambahkan atau tolak peratusan dari nombor Hitung nilai peratusan dalam Excel.
Bahagikan nombor yang akan dinyatakan sebagai peratus oleh jumlah keseluruhan. Jadi ada beberapa langkah untuk anda mengira peratusan seperti. Susah juga nak terangkan dalam bentuk penulisan macam mana nak buat akaun khas untuk GST ni.
Pilihan pola anggaran pribadi akan muncul pada layar. 1 Masukkan Data pertama sekali masukkan senarai nama pelajar item2 yang diperlukan dalam setiap cells. Misalnya ketika Anda mengetikkan 12991699 di sel C5 dan menekan ENTER Excel menghitung hasil dan menampilkan 2998 dalam sel tersebut.
3 Oleh itu di cell jumlah total iaitu di E6 anda perlu memasukkan SUM E4E5 dan tekan ENTER. Dengan menggunakan fungsi SUM ini pengiraan akan menjadi lebih mudah dan ringkas berbanding jika kita menggunakan formula atau rumus matematik yang lebih panjang. Jika Anda memilih sel di salah satu seri Excel secara otomatis memilih data lainnya.
Di Mac klik File di pojok kiri atas kemudian klik New from Template pada menu drop-down. Melalui pembelajaran di dalam kelas berkenaan topik ini saya telah mempelajari cara-cara untuk memasukkan markah dan membina gred di dalam microsoft excel. Jika anda seorang yang bekerja dengan subjek peratusan anda mesti tahu cara mendapatkan peratusan dalam Excel.
Kalau nak rekod dalam laptop better guna excel. Ada sebilangan kecil yang masih melihat excel sebagai susah dan sanggup menggunakan word biarpun sepatutnya menggunakan perisian excel yang lebih mudah. Pilih dahulu kolom yang diubah.
Microsoft Excel 3 Kira Markah Pelajar Purata Dan Lain Lain Youtube
Bagaimana Untuk Bagaimana Melakukan Peratusan Dalam Excel 2022
Microsoft Excel 2003 4 1 Formula Mudah Untuk Pengiraan Dan Penyalinan Youtube
Bagaimana Untuk Bagaimana Melakukan Peratusan Dalam Excel 2022
No comments for "Cara Nak Membuat Kiraan Untuk Peratus Menggunakan Microsoft Excel"
Post a Comment